Followers

Ads

Wednesday, 4 May 2011

Salah Saya Ke?

Ehem, ehem. Test suara. Dan baca dengan nada lembut dan tenang. Bukan emo, okie?

Ready? Go!



Kalau awak cemburu atau iri hati dengan kelebihan orang lain, perlu ke awak sakiti orang tu? Salah dia ke?

Kalau awak marah sebab sesuatu atau awak kena marah, perlu ke awak lepaskan kemarahan dan rasa bengang awak tu pada orang lain? Salah dia ke?

Kalau awak ada masalah besar dan awak rasa tertekan, perlu ke awak tekan orang lain yang juga ada masalah? Salah dia ke?

Oh, okie. Awak sedang beremosi, sedang berperang dengan perasaan. Then, orang lain tak ada emosi atau tak ada perasaan ke?

Ya, ini bukan sesi menuding jari atau menghakimi kesalahan tergalas di bahu siapa. Tapi memang tak salah kalau kita consider (atau at least cuba consider) keadaan dan perasaan orang lain. Tak kira lah walau apa pun orang tu pernah buat pada kita, kan?

Bila orang tu kaya-raya, kita nak juga kaya. Habis, bila orang tu jatuh bankrap, kita nak jatuh juga?



Nota Chup:
Mel yakin Mel tak salah (dalam hal tersebut). So, Mel rilek je lah. Boleh? *wink*

35 comments:

cik aisha said...

biasalah.....ssorg harus dpersalahkan so kdg2 yg xslh jd mangsa...manusia2...

Melda Mohd said...

@ cik aisha

Manusia jadi mangsa manusia. Manusia tu predator lah. Kan? Ngee.

Shera said...

sabar ye cik Melda..
senyum selalu :)

Melda Mohd said...

@ Shera

Sedang sabar lah ni, Shera. Kalau tak sabar, tak comel. Ye tak? Ahaha. *Rilek aje*

call me ali said...

ok2,rilek2

Melda Mohd said...

@ call me ali

Rilek eh. Jom rilek-rilek. =)

aqmalazmi said...

Sabar yee melda :D

♕ qeen ♛ said...

saborr je laaa. hee. biasa laa manusia :D

Melda Mohd said...

@ aqmalazmi

Ye, sabar. Thanks, Mal. =)

...

@ qeen

Tu la. Mel pun manusia biasa juga. Thanks, Qeen. =)

RaraPuing said...

alolo comel jer ayat dia. :))

dear dear

rara follow blog u.kalau rajin mey follow myblog :)

http://puingcinta.blogspot.com/

Melda Mohd said...

@ RaraPuing

Hikhik. Comel ke? Mana adaaa... *Memalu, perasan comel* =p

Okie, okie. Thanks Rara. Chupp~

mohdbinabu said...

wow..u write good things here. keep up on writing something that is mind provoking and eye opener :)

Melda Mohd said...

@ mohdbinabu

Insya Allah, I will. Thanks ya, for the support. =)

ferra said...

SABAQQ SABAQQQ

Melda Mohd said...

@ ferra

Huhu. Sedang cuba la ni. Bertabahlah, Melda. Hehe. =D

anamizu said...

melda..bertahan ^__^

Melda Mohd said...

@ anamizu

Insya Allah. Terima kasih, Anamizu. =)

ferra said...

hehe. mesti kena bertabah byak. eh cm pelik jer ayat bertabah ni hehe

Melda Mohd said...

@ ferra

Bukan macam pelik. Memang pelik kot. Hehe.

Biasa orang cakap bersabarlah kan? Tapi entah, Mel memang suka guna bertabahlah. Haha. Ajaran sesat~

nelly said...

kamu tak salah !
=)

perlu tanya pada diri sendiri ^^

Melda Mohd said...

@ nelly

Yep. Tu yang Mel buat. Mel yakin, itu bukan salah Mel.

Thanks, Nelly. =)

Scya LollitA said...

kalau kte btul jgn tkut . tp jgn tlalu blagak . kne dgr pndpt org laen gak? x gitu , silap org biasanya, tlalu ikot kata hati wlupun dye slh . x smua org mcm tu (:

Melda Mohd said...

@ Scya Lollita

Hati jadi raja, macam tu lah jadinya. Hehe.

Thanks for sharing, Scya. =)

Encik Psychopath said...

lain kali jangan berdekatan dengan org sebegitu.

raihana said...

sabar ye cik melda..kalau tak salah wat tak tahu jek..hu
=)

✿....rossa alina....✿ said...

kalau xsalah,buat rilek2 je..huhuhu.. ;p

rafiq said...

banyak orang salahkan orang lain tanpa lihat diri sendiri.

so salahkan diri sendiri dahulu sebelum salahkan orang lain.

sabau ye cik mel.

kay yea said...

anda cool..heee

Rozami said...

kalau nak marah... marahkan org lain kan senang. tu sebabnya

Melda Mohd said...

@ Encik Psychopath

Baiklah. Tapi, kalau diorang yang datang dekat? Hehe.

...

@ raihana

Buat tak tahu? Tu yang Mel tak reti tu. Huhu. Thanks ya. =)

...

@ rossa alina

Okie. Rilek la ni. Ngee. =D

Melda Mohd said...

@ rafiq

Tu la. Nanti kita belikan orang tu cermin eh. Hehe. Thanks ya. =)

...

@ kay yea

Cool ke? Hikhik. Mekaseh, Kay. =)

...

@ Rozami

Ye ke, Kapten? Senangnya hidup bila cuma fikirkan diri sendiri kan.

AimanAriffin said...

I like what u wrote. :)
Something similar like mine hehe

Melda Mohd said...

@ AimanAriffin

Really? Nanti Mel pergi baca sana pulak. Okie? =)

Ini Kisah Tia said...

please , Tia tak salah . huhuu . kadang memang Tia cemburu dengan orang lain . tapi tak lah sampai sakitkan jiwa dan raganya . tu naya orang tu ..

Melda Mohd said...

@ Ini Kisah Tia

Err, sape cakap Tia salah? Hehe.

Cemburu sebab nak jadi yang lebih baik macam orang lain, takpe kot. Ni nak sakitkan hati orang lain, buat ape. Ye tak?